Letní tábor Modrého lvíčete Obořice 2017 byl věnován literárním hrdinům a různým postavám z knih a jejich příběhům, kterými táborníci procházeli společně s vrchním knihovníkem.

Shrnutí letního tábora Obořice 2017

1. den – Příjezd do tábora

Do tábořiště jsme dorazili v odpoledních hodinách. Po rozmístění do stanů jsme byli rozděleni do oddílů a zahráli jsme si několik seznamovacích her. Ještě před večeří za námi přišel zoufalý knihovník s žádostí o pomoc. Literární hrdinové začali zapomínat své příběhy. Naším úkolem bylo jim jejich příběhy připomenout.

2. den – Rumcajs

Další den jsme se probudili v příběhu loupežníka Rumcajse, který si myslel, že je stále švec. Dopoledne jsme se naučili, jak se šijí boty. Abychom Rumcajsovi připomněli, že je loupežník, vyzkoušeli jsme si praní špinavých peněz a procvičili jsme si loupežnické dovednosti v různých disciplínách. Večer nám Rumcajs poděkoval a utíkal do lesa Řáholce za Mankou a Cipískem.

3. den – Sherlock Holmes

Svou přítomností nás poctil samotný Sherlock Holmes. Ač byl lehce zmatený, jeho deduktivní schopnosti zůstaly netknuté. Nejprve si prověřil naše schopnosti, abychom mu pomohli s dopadením jeho úhlavního nepřítele Jamese Moriartyho. Například jsme namaskovali svého vedoucího, aby mohl jako zvěd proniknout k nepříteli. Odpoledne jsme si od detektivní práce odpočinuli na přírodním koupališti a večer jsme Moriartyho pomocníky definitivně zneškodnili.

4. den – Karlík a továrna na čokoládu

Úterý patřilo Willymu Wonkovi a jeho továrně na čokoládu. Potřebovali jsme získat vstupenku do továrny v podobě zlatého kupónu. To se nám podařilo na trase s úkoly. Poté jsme sbírali kakaové boby na výrobu čokoládové řeky. Vzhledem k parnému počasí jsme odpoledne hráli vodní hry. Před večeří jednotlivé oddíly vymýšlely vlastní televizní relaci, kterou později zahrály ostatním.

5. den – Ferda Mravenec

Den jsme zahájili aktivní rozcvičkou s Ferdou Mravencem. Pomohli jsme mu najít jeho kamaráda brouka Pytlíka, který se ztratil v mraveništi. Zajistili jsme zásoby pro mravence na horší časy a unikli ze spárů pavouka Arambuly, když jsme obratně prolezli pavučinou. Během odpoledne jsme se koupali a zahájili turnaj ve vybíjené. Na večerní diskotéku dorazil i Ferda mravenec a pořádně to roztočil.

6. den – Kytice

Čtvrtečním tématem dne byla sbírka balad Kytice. Ráno jsme se ocitli v jezeře, kde nás probudil sám Vodník. Aby nás Vodník propustil ze svého jezera, museli jsme plnit různé úkoly. Druhou část dopoledne jsme věnovali hledání květin, následnému vázání do kytice a její prezentaci ostatním. V poledne tábor navštívila Polednice, ale protože děti byly během oběda hodné, nikoho neodnesla. Po poledním klidu nás zastihla dešťová přeháňka, kterou jsme jako ostřílení táborníci bez problému zvládli. Poté jsme v lese sbírali části jednotlivých balad a přiřazovali k nim jejich správné názvy. Závěrem odpoledne bylo kradení „Pokladu“ slepým hlídačům. Po večeři jsme si zazpívali u táborového ohně.

7. den – Honzíkova cesta

Žádná literární postava nás nenavštívila, protože nás v táboře nemohla zastihnout. Vyrazili jsme totiž na výlet do blízkého města Slatiňany, kde jsme si prohlédli zdejší zámek. Poté jsme dostali za úkol sehnat suroviny na večerní vaření pro vedoucí. Po návratu do tábora oddíly připravovaly své speciality. Výsledky byly velice těsné, neboť se všechna jídla vážně podařila.

8. den – Alenka v říši divů

Sobotu jsme strávili v Říši divů společně s Alenkou. Potom, co jsme prozkoumali všechny divy, které toto místo nabízí, jsme museli najít Orákulum potřebné pro vyřešení Alenčina problému. Abychom se dostali k Srdcové královně, namaskovali jsme své vedoucí. Odpoledne jsme získali zbraň, pomocí které jsme porazili Tlachapouda, a nastolili jsme opět vládu Bílé královny.

9. den – Robinson Crusoe

Ráno jsme se probudili na pustém ostrově, kde jsme byli uvězněni společně s Robinsonem Crusoe. Nejprve jsme si museli postavit přístřešek, poté jsme se zachránili našeho přítele Pátka. Odpoledne jsme věnovali přípravám na útěk z ostrova. Získali jsme dostatek zásob a opravili si plavidlo, abychom mohli odplout. Z ostrova s námi odplul i Robinson.

10. den – Tři mušketýři

Ve Francii nás přivítal d’Artagnan. Společně s ním jsme se snažili dostat k mušketýrské gardě. Když se nám to podařilo, plnili jsme různé úkoly, díky kterým jsme získali přívěsky pro královnu. Odpoledne jsme si připravili masky na maškarní ples. Večer jsme předali přívěsky královně a užili si maškarní bál na francouzském dvoře.

11. a 12. den – Výlet + Harry Potter

V úterý jsme se vydali na nedalekou rozhlednu Boiku, ze které jsme si užili krásný výhled do okolí. Po cestě z rozhledny se někteří zájemci osvěžili v přírodním koupališti. Po příchodu do tábora nás navštívil známý čaroděj Harry Potter a seznámil nás se svojí oblíbenou hrou, s famfrpálem. Protože je famfrpál velmi náročný, turnaj jsme protáhli až do dalšího dne. Vyzkoušeli jsme si projít kolem vrby Mlátičky, zapamatovali jsme si popis uprchlého vězně Siriuse Blacka a sebrali jsme vejce vzácným drakům z různých krajů. Den jsme završili táborovým ohněm a zpíváním nové táborové písničky Prázdniny s hrdiny. Na úplný závěr dne jsme prošli stezkou odvahy.

13. den – Vinnetou

Tímto dnem nás provázel indiánský náčelník Vinnetou. Vyzkoušeli jsme si stavbu železniční trati. Naučili jsme se skrytě projít nepřátelským územím. Odpoledne jsme si na různých stanovištích procvičili spoustu dovedností, které by měl zvládnout každý indián. Večer jsme posílali a luštili zašifrované signály.

14. den – Závěrečný den

Jedinou chybou na pátečním dni byl déšť, který nás ráno probudil. Pokusili jsme se ho zahnat zpěvem táborových písniček. To se nám na chvíli povedlo a užili jsme si pouť, na které nás obsluhovaly postavy, se kterými jsme se během celého tábora setkali. Po výborné slavnostní večeři, kde nás opět obsluhovali naši známí hrdinové, nás čekalo vyhodnocení celotáborové hry. Před spaním jsme si naposled zařádili na táborové diskotéce.

15. den – Odjezd

Poslední den tábora jsme už jen dobalovali zavazadla a ronili slzy při loučení. Náladu nám zvedl slavnostní nástup, kde všichni dostali diplomy za své celotáborové snažení. Musí se však nechat, že jsme se všichni už těšili domů. Přece jen se nám už stýskalo.

Fotky z jednotlivých dní tábora Obořice 2017 naleznete zde.